Від великої зірки отримано дивний радіосигнал

Опубликованно 07.12.2019 08:45

Від великої зірки отримано дивний радіосигнал

Вчені Манчестерського університету в Великобританії виявили в сузір'ї Жертовника джерело радіовипромінювання, який раптово збільшив свою яскравість протягом трьох тижнів. Механізм цього явища поки що не має пояснення, повідомляє видання Science Alert.

Спостереження проводилися за допомогою радіотелескопу MeerKAT в Південній Африці. Джерело випромінювання збігся з місцем розташування великої зірки (в 2,5 рази масивніше Сонця) TYC 8332-2529-1, віддаленої від Землі на 1,8 тисячі світлових років. Її яскравість змінювалася протягом 21 дня. Дослідники спочатку порахували, що ці коливання обумовлені наявністю на поверхні великих плям, однак з'ясувалося, що навколо неї обертається зірка-супутник.

На думку дослідників, радиовспышка була викликана магнітною активністю великої зірки, наприклад, спалахом. У той же час подібні спалахи характерні для карликових зірок. Подібні спалахи можуть виникати в системах, де одна із зірок є гігантом, а інша подібна до Сонця, однак у цій системі немає солнцеподобных зірок. Невидима зірка набагато тьмяніше свого компаньйона і в 1,5 рази масивніше Сонця, що дозволяє виключити те, що вона є білим карликом.

Вчені вважають, що бінарна система відноситься до зовсім нового класу радіоджерел. Невидимий компаньйон може бути нейтронної зіркою або чорною дірою.

Нагадаємо. раніше повідомлялося, що астрономи розгледіли інший край нашої галактики.