Циклічні радиовсплески з глибин Всесвіту поставили вчених у глухий кут

Опубликованно 18.03.2020 11:51

Циклічні радиовсплески з глибин Всесвіту поставили вчених у глухий кут

Одна з глибинних загадок всесвіту стала зовсім незрозумілою. Астрофізики виявили підказку, яка може допомогти пояснити, чому час від часу надшвидкі спалаху радіохвиль спалахують по Землі з глибокого космосу. Але явище - повторюваний 16-денний шаблон в одному з сплесків - підриває одну з найбільш популярних теорій, звідки взялися ці сплески.

Швидкі радиовсплески (FRB), ймовірно, відбувалися протягом мільярдів років. Але люди виявили їх лише в 2007 році, і з тих пір виявили лише кілька десятків з них. А в червні 2019 року астрономи нарешті відстежили FRB у своїй рідній галактиці.

Але ніхто не знає, що їх викликає. Оскільки ці спалахи настільки рідкісні, незвичайні і яскраві - враховуючи, що вони видимі через мільярди світлових років у космосі - фізики схильні вважати, що вони походять від катастрофічної події, такого як зіткнення зірок.

Цей повторюваний патерн, однак, наводить на думку, що відбувається щось ще, що у Всесвіті є якась природна машина для накачування регулярних виплеск радиоэнергии в космос.

Дослідники, які вивчають дані проекту швидкої радіопередачі в канадському експерименті по картуванню інтенсивності водню (CHIME / FRB), вперше виявили цей FRB, відомий як FRB 180916.J0158 + 65, в 2019 році. У січні 2020 року вони опублікували в журналі Nature статтю повторно проаналізував старі дані і знайшов більше одного пакета з FRB 180916.J0158 + 65. Вони простежили шлях цієї FRB до відносно близькій спіральній галактиці. Що нового в цій останній статті, опублікованій 3 лютого в базі даних arXiv, - це регулярна схема сплесків. Вони виявили, що FRB проходить чотириденні цикли регулярної активності, випускаючи радіохвилі в космос майже щогодини. Потім настає 12-денний період мовчання. Іноді джерело, здається, пропускає свої звичайні чотириденні періоди неспання або випускає тільки один імпульс. Вони відзначили, що CHIME / FRB може спостерігати за FRB тільки протягом деякого часу, тому цілком ймовірно, що детектор пропускає багато FRB в період неспання.

Дослідники відзначили, що ніхто не знає, що означає ця модель, але ця модель не вписується ні в одну з існуючих пояснень FRB.

Загалом, подібні картини в астрофізиці часто пов'язані з обертовим об'єктом або обертовими навколо небесних тел. Нейтронні зірки часто, здається, регулярно спалахують з точки зору детекторів рентгенівського випромінювання на Землі, тому що гарячі точки на їх поверхні обертаються всередині і поза поля зору, як маяк. І крихітні планети можуть затемнювати світло зірок, які вони обертають, кожен раз, коли вони проходять між цією зіркою і Землею.

Іншими словами, для астрофізики закономірності мають тенденцію вказувати на обертання. Але ніхто не знає, чи є цей шаблон у всіх FRB або тільки у деяких з них.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що астрономи отримали загадковий сигнал з далекої галактики.