Цікавий факт дня: Стрес може викликати різке посивіння

Опубликованно 24.03.2020 05:15

Цікавий факт дня: Стрес може викликати різке посивіння

Можливо, ви чули, що стрес може зробити ваші волосся сивим, але команда вчених з Гарварду нещодавно виявила причину такого феномену.

Вчені давно зрозуміли, що сиве волосся - це результат природного процесу старіння, визначених порушень пігменту / фолікула і стресу. Але досі ми ніколи не знали точно, яку роль відіграє стрес у виникненні сивого волосся. Попередні теорії наполягали на тому, що стрес якимось чином прискорює процес старіння або викликає аутоімунний відповідь.

Але, як з'ясовується, специфічний тип стресу, пов'язаний з реакцією мозку "бігти або битися", є винуватцем посивіння. Коли ми відчуваємо цей тип стресу, викликає відповідь симпатичного нерва, який активує стовбурові клітини, відповідальні за фарбування наших волосся.

"Наше дослідження демонструє, що активність нейронів, викликана гострим стресом, може призводити до швидкої і постійної втрати соматичних стовбурових клітин, і ілюструє приклад, в якому на підтримку соматичних стовбурових клітин безпосередньо впливає загальний фізіологічний стан організму", - написали вчені.

Як вони все це з'ясували? Ну, ця частина насправді трохи жахлива. Вони піддавали лабораторних мишей впливу трьох різних типів стресу: фізична стриманість, фізичний біль і психологічний стрес. Кожен стрес змушував мишей сивіти.

Потім дослідники почали шукати несправності, щоб побачити, що насправді викликає посивіння. Підозрюючи наднирники, вони знову провели тести на мишах, у яких їх видалили. У цих мишей раніше спостерігалося посивіння, тому вони спробували ще раз, пригнічуючи інші гормональні процеси. Зрештою, дослідники виявили, що симпатична нервова реакція викликає перевантаження стовбурових клітин, відповідальних за сиве волосся. Як тільки вони заблокували цю реакцію, миші перестали сивіти.

Тепер залишилося зрозуміти, для чого це було еволюційно відібрано. Так як сиве волосся найчастіше пов'язані з віком, це може бути пов'язано з досвідом, лідерством і довірою. І тварина, яке перенесло досить стресу, щоб "заробити" сиве волосся, займає більш високе місце в соціальному порядку, ніж звичайні тварини.

Нагадаємо, раніше ми дізналися, що вірус папіломи захищає від раку.