Копія Сонячної системи: NASA повідомило про важливе відкриття

Опубликованно 08.02.2018 05:42

Копія Сонячної системи: NASA повідомило про важливе відкриття

Національне управління по аеронавтиці і дослідженню космічного простору (NASA) 14 грудня повідомило про відкриття восьми екзопланет.

У цьому вченим допоміг штучний інтелект, пише НР. Зокрема, астрономи використовували методи машинного навчання від Google.

Розробник штучного інтелекту Крістофер Шеле, старший інженер-програміст Google AI розповів на брифінгу, що нейронна мережа просеивала дані телескопа Kepler і допомогла виявити слабкі транзитні сигнали від пропущеної раніше восьмої планети, яка обертається навколо зірки Kepler-90, в сузір'ї Дракона.

Вогні великого міста: космонавт показав Київ з орбіти

Планета Kepler-90i приблизно на 30% більше Землі, при цьому вона знаходиться близько до своєї зірки, а тому середня температура на поверхні, згідно з розрахунками, перевищує 425 градусів за Цельсієм, приблизно як на Меркурії. А ось сама далека планета зірки Kepler-90, Kepler-90h, віддалена на таку ж відстань від своєї зірки, як Земля від Сонця.

Космічний телескоп Kepler виявив більше 30000 можливих планет, які обертаються навколо далеких зірок. Дослідники навчили комп'ютер відрізняти слабкі сигнали планети за допомогою нейронної мережі. Пошук нових світів при використанні цієї техніки машинного навчання дав не один, а два відкриття: Kepler-90i і Kepler-80g.

Таким чином, вперше зоряна система з такою ж кількістю планет, як наша Сонячна система, що була виявлена в глибокому космосі.

“Вперше з тих пір, як наші предки виявили планети Сонячної системи тисячі років тому, ми знаємо напевно, що наша сонячна система не є єдиним рекордсменом за кількістю планет. Зоряна система Kepler-90, це як міні-версія нашої Сонячної системи. У вас є маленькі планети всередині і великі планети зовні, але все розташовується набагато ближче“, - сказав астроном Ендрю Вандербург.

Фахівці NASA вже назвали це “дуже вдалою знахідкою“ - з надією, що в майбутньому за допомогою штучного інтелекту будуть виявлені й інші невідомі планети.

“Як ми і очікували, є захоплюючі відкриття, які ховаються в архівних даних Кеплера, очікуючи правильного інструменту або технології, щоб розкопати їх. Це відкриття показує, що наші дані будуть скарбницею для дослідників на довгі роки“, - пояснює Пол Герц, директор відділу астрофізики NASA у Вашингтоні.

Крім цього, в системі Kepler-80 виявили шосту планету - Kepler-80g, розміром із Землю. і сусідні планети утворюють так звану резонансну ланцюг, де планети прив'язані своєю взаємною гравітацією в ритмічному орбітальному танці. Результат - надзвичайно стабільна система, подібна до семи планет у системі TRAPPIST-1.

Нагадаємо, 12 грудня президент США Дональд Трамп заявив про відновлення місячної програми.