Теорію відносності перевірили за межами Сонячної системи

Опубликованно 30.06.2018 06:09

Теорію відносності перевірили за межами Сонячної системи

Міжнародна група дослідників з Великобританії, Німеччини та США отримала нові свідчення на користь того, що реальність підкоряється Загальній теорії відносності не тільки на Землі або в межах Сонячної системи, але і на відстані багатьох тисяч світлових років від нашої планети.

Загальна теорія відносності була запропонована Альбертом Ейнштейном в 1915-1916 роках. За великим рахунком, переважна більшість вчених не дуже сумнівається в тому, що її принципи дійсні у всій Всесвіту. Її суть полягає в тому, що гравітаційні ефекти обумовлені деформацією тканини простору-часу, яка, в свою чергу, пов'язана з присутністю присутністю маси-енергії. Одним з важливих доказів на користь цього припущення стало відкриття у позаминулому році гравітаційних хвиль — коливань «тканини» простору-часу, існування яких Загальною теорією відносності маються на увазі.

Тим не менш, як стверджують автори нового дослідження, до цих пір достовірно виміряти силу, з якою ОТО впливає на об'єкти, вдалося лише в межах Сонячної системи. На більшій відстані провести точні вимірювання заважає занадто висока похибка вимірювання швидкості зірок.

У новій роботі вчені вивчили галактику SO 325-G004, яка знаходиться на відстані 456,6 мільйони світлових років, проте зручна для спостереження завдяки гравітаційному линзированию — ефекту, що змушує світ кілька міняти напрям під впливом дуже масивних об'єктів. В даному випадку цей ефект не тільки дозволив краще побачити віддалений космічний об'єкт, але і дав вченим можливість з мінімальною похибкою виміряти ступінь відхилення від Загальної теорії ймовірності. Результати дозволяють припустити, що на відстані 6,5 тисячі світлових років від Землі ця теорія настільки ж застосовна, як і в Сонячній системі.

Дослідження було опубліковане в журналі Science.