Астрономи: Дев'яту планету будуть відкривати ще тисячу років

Опубликованно 10.09.2018 02:18

Астрономи: Дев'яту планету будуть відкривати ще тисячу років

Дев'ята планета — загадкова прихована планета, яка ховається (чи не ховається) на великій дистанції від нашого Сонця, але в нашій Сонячній системі, продовжує водити астрономів за ніс. Вона стала чимось на зразок "лох-неського чудовиська" серед планет — може бути, вона існує, може бути і немає, але вчені вважають, що у них є всі підстави вважати, що існує.

Але якщо ми знайшли вісім (з половиною) планет в нашій Сонячній системі, чому ж так важко внести в паспорт і дев'яту? Як не дивно, у всьому цьому замішаний світ, космос і технології людей.

Давайте на хвилинку прояснимо: дев'ятої планети не існує офіційно... поки що. Спостерігаючи за віддаленими транснептуновыми об'єктами на зовнішньому краю Сонячної системи, астрономи побачили дивну картину.

Схоже на те, що невеликі тіла підпорядковуються руху чогось більшого, але ніхто не знає точно, чого. Можливо, це скупчення астероїдів; можливо, планета в 20 разів важче Землі. Перший варіант був би цікавим відкриттям; другий — монументальним.

Як пише Washington Post, вчені сподіваються, схрестивши пальці, що майбутні телескопи зможуть заглянути досить далеко, а при достатньої чутливості — побачити, що там таке. Можливо, їх буде чекати розчарування, якщо потенційна планета виявиться занадто тьмяною для виявлення.

Яскравість планети падає експоненціально по мірі віддалення її від Сонця. Якщо дев'ята планета дійсно існує, вона може бути в 1000 разів далі від Сонця, ніж Земля. Ця відстань вимірюється в астрономічних одиницях (а.е.). Найбільш оптимістично налаштовані вчені вважають, що ми можемо знайти планету на видаленні 1000 а.е., але далі — вже немає. Нептун, найдальша планета нашої Сонячної системи, знаходиться всього в 30 а.е. від нас, тому ви й самі здогадаєтеся, наскільки важко може бути виявити планети на відстані 1000 а.е.

Якщо дев'ята планета знаходиться на еліптичній орбіті, яку їй пропонують астрономи, і якщо ми шукаємо її не в той час і не в тому місці, можливо, нам доведеться чекати сотні або навіть тисячі років, щоб планета повернулася на відстань 1000 а.е., з якого ми зможемо її спостерігати. Астрономам майбутнього буде над чим попрацювати.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що астрономи знайшли нові підтвердження існування дев'ятої планети.