День в історії: Перший мобільник і створення генератора

Опубликованно 08.12.2019 06:48

День в історії: Перший мобільник і створення генератора

Зірка Кеплер

В 1604 році німецький астроном Йоганн Кеплер почав спостереження наднової зірки (SN 1604), названу згодом його іменем.

Вперше цю наднову зірку помітили 9 жовтня 1604 року європейські спостерігачі. У китайських джерелах зірка згадується починаючи з 10 жовтня, а в корейських — з 13 жовтня. Зірка була видима на небі протягом одного року.

Великий внесок у спостереження наднової вніс саме Кеплер, тому наднову часто називають наднової Кеплера. Вперше він побачив “нову зірку“ 17 жовтня (такий пізній початок спостережень пояснюється поганою погодою). Результати спостережень були опубліковані Кеплером в роботі Stella De Nova in Pede Serpentarii в 1605 році.

Залишок наднової був виявлений в оптичному діапазоні в 1930-х роках німецьким астрономом Вальтером Бааде з допомогою 2,5-метрового телескопа обсерваторії Маунт-Вільсон.

Перші генератори струму

У 1831 році Майкл Фарадей відкрив принцип роботи електромагнітних генераторів. Принцип, пізніше названий законом Фарадея, полягав у тому, що різниця потенціалів утворювалася між кінцями провідника, який рухався перпендикулярно магнітному полю. Він також побудував перший електромагнітний генератор, названий “диском Фарадея“, який був уніполярним генератором, використовували мідний диск, що обертається між полюсами підковоподібного магніту. Він виробляв невелике постійне напруження і сильний струм.

Конструкція була недосконала, тому що струм самозамыкался через ділянки диска, які не перебували в магнітному полі. Паразитний струм обмежував потужність, що знімається з контактних проводів і викликав даремний нагрів мідного диска. Пізніше в уніполярних генераторах вдалося вирішити цю проблему, розташувавши навколо диска безліч маленьких магнітів, розподілених по всьому периметру диска, щоб створити рівномірне поле і струм тільки в одному напрямку.

Інший недолік полягав у тому, що вихідна напруга було дуже маленьким, тому що утворювався тільки один виток навколо магнітного потоку. Експерименти показали, що використовуючи багато витків дроту в котушці можна отримати часто требовавшееся більш високу напругу. Обмотки з проводів стали основною характерною рисою всіх подальших розробок генераторів.

Однак, останні досягнення (рідкоземельні магніти), зробили можливими уніполярні двигуни з магнітом на роторі, і повинні внести багато удосконалень в старі конструкції.

Перший мобільний

У 1956 році в Швеції запрацювала перша в світі автоматична система мобільного зв'язку.

Тут треба уточнити, що вдалі наукові експерименти проводилися в різних країнах світу і до 1956 року. Однак перша комерційна автоматична система мобільного зв'язку заробила саме в 1956 році в Швеції. Її абонентами було кілька сотень людей у Стокгольмі і Гетеборзі. В основному це були лікарі, юристи і бізнесмени - люди, які могли дозволити собі оплатити це дороге задоволення.

Справа в тому, що мобільність телефонів Ericsson зразка 1956 року було дуже відносним поняттям. При купівлі абонент отримував блок радіообладнання вагою приблизно 40 кілограм. Носити його з собою, природно, не було ніякої можливості. Приймально-передавальний пристрій встановлювалося в багажнику автомобіля, а телефонна трубка разом з механізмом вільного набору кріпилася до зворотному боці переднього крісла. Харчування здійснювалося від автомобільних акумуляторів.

Нагадаємо, днем раніше ми згадували самозаводяться годинник і посадка літака на воду.