Дивне природне явище в небі поставило вчених у глухий кут

Опубликованно 03.09.2018 01:12

Дивне природне явище в небі поставило вчених у глухий кут

Вчені із США і Канади з'ясували, що рідкісне атмосферне явище, прозваний відкрили його дослідниками-аматорами Стівом, не є полярним сяйвом, незважаючи на схожість. Точна природа феномену досі залишається невідомою. Про це повідомляє видання Science Alert.

"Стів" вперше був помічений ентузіастами з організації Alberta Aurora Chasers, які займаються спостереженнями полярних сяйв. Вони виявили відносно вузькі стрічки зеленого і фіолетового світла, що відрізнялися від відомих різновидів Aurora Borealis. Це атмосферне явище може простягатися на сотні або тисячі кілометрів, а ширина стрічки" досягає 25-30 кілометрів. Спочатку вважалося, що "Стів" сам є рідкісним видом полярних сяйв.

Однак у новій науковій роботі вчені показали, що "Стів" має іншу природу. Звичайне полярне сяйво створюється через взаємодія сонячного вітру, що складається з заряджених частинок (протонами і електронами) з атомами земної атмосфери. Однак 28 березня 2008 року, коли спостерігалося явище, орбітальний супутник, що належить Національного управління океанічних і атмосферних досліджень (NOAA), не зареєстрував потоку заряджених частинок.

Це означає, що причиною виникнення "Стіва" є якісь інші механізми.Вчені планують продовжити дослідження і перевірити, чи може феномен виникати через потоки, що складаються з швидких іонів та електронів з високою енергією у іоносфері.

Нагадаємо, раніше рідкісне оптичне явище спостерігали в Монголії. Ефект, який називається паргелием, навіть зняли на відео