Знайдена найшвидша чорна діра

Опубликованно 14.01.2019 07:15

Знайдена найшвидша чорна діра

У 2016 році перший індійський астрономічний супутник AstroSat виявив чорну діру в бінарній зоряній системі під назвою 4U 1630-47, яка вивергала з себе рентгенівське випромінювання, що астрономи вважали досить незвичайним. Пізніше рентгенівська обсерваторія NASA Chandra підтвердила цей викид.

З'ясувалося, що ці рентгенівські промені були викликані попаданням газу і пилу в чорну діру, що приблизно в 10 разів перевищує масу Сонця. Цей випадок дозволяє вченим зробити висновок, що об'єкт обертається дуже швидко.

За даними NASA, ця чорна діра обертається досить близько до межі, встановленим Теорією відносності Альберта Ейнштейна, як стверджує Родріго Неммен, провідний автор дослідження. Отже, її швидкість майже досягає швидкості світла. Дослідження провели вчені з декількох установ на чолі з Інститутом фундаментальних досліджень Тата в Індії, воно прийнято до публікації в журналі The Astrophysical Journal.

Зараз у вчених є тільки два способи вимірювання чорних дір — небудь з допомогою їх маси, швидкості обертання. Швидкість обертання може складати від 0 до 1, ця чорна діра обертається зі швидкістю 0,9. Крім виявленої AstroSat чорної діри, відомо лише чотири подібних об'єкта з такою ж високою швидкістю обертання. Теорія Ейнштейна також передбачає, що якщо чорна діра обертається досить швидко, то вона здатна змусити простір обертатися.

Фактично, якщо відомі умови чорних дір виявляться вірними, висока швидкість обертання, пов'язана з елементами газу, що входять до її складу, і високі температури можуть бути ключем до розуміння того, як утворюються галактики.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що астрономи знайшли аномальну структуру біля чорної діри.